• 17 февраля 2019, воскресенье
  • Москва, Москва, Новомосковская, д.15А строение 1

Teaching One-to-One Forum. Форум для учителей, работающих в формате "Один на один"

Регистрация на событие закрыта

Извините, регистрация закрыта. Возможно, на событие уже зарегистрировалось слишком много человек, либо истек срок регистрации. Подробности вы можете узнать у организаторов события.

Другие события организатора

2104 дня назад
17 февраля 2019 c 10:30 до 19:00
Москва
Москва, Новомосковская, д.15А строение 1

Teaching One-to-One Forum

Каждый учитель английского языка на том или ином этапе своей профессиональной жизни вел индивидуальные занятия с учениками. Мы по-разному называем этот вид работы: репетиторство, индивидуальные занятия, помощь, подготовка. 
Однако, несмотря на то, что этот вид преподавательской работы занимает едва ли не большую часть рабочего времени среднестатистического учителя, в профессиональном сообществе редко находится пространство и время для детального обсуждения практики индивидуальных занятий. 

От этого многие вопросы остаются не проясненными: как совмещать роль учителя и администратора? Как удерживать границы в общении с учениками? Как оценивать эффективность своей работы? Всегда ли индивидуальные занятия — это оптимальное решение для ученика и для учителя? Должен ли учитель стремиться к развитию самостоятельности ученика? Как обходиться с динамикой индивидуального урока? 

Для обсуждения этих и других вопросов мы приглашаем вас на Teaching One-to-One Forum, на котором вы сможете не только обсудить существующие практики преподавания, но и, возможно, понять, в каком направлении можно двигаться дальше в сфере индивидуальной работы с учащимися.


 

Yulia Beymlina

  • Fulbright alumnus, CELTA & DELTA qualified teacher, teacher trainer and materials developer.

"Maintaining the energy level during 1-2-1 lessons via Skype"
Workshop: 30 min

In the ’Keeping the Right Energy Level’ session we will have a look at the signs and consequences of students’ low engagement in a one to one lesson via Skype. Next, we will explore a few tips and tricks that can help turn the energy levels around and maximise learning outcomes. We will have a look at some learning activities taken from a Present Perfect lesson aimed at an average A2/B1 teen, and then we will see together how they can be adapted to almost any lesson. We will wrap the session up with some DOs and DON’Ts to take away. 
Note: the session will be held in English and the attendees will be expected to participate actively, please come prepared and equipped with a smile! 
Technical requirement: please download a QR scanner app on your phone or tablet before the session; proceeding with the request will guarantee you the access to the materials and a full immersion to the experience. 

 

Irina Kostyukovich

  • British Council teacher-trainer since 1998. Started professional career at Vitebsk State University, 2005-2015 director of studies of a private educational center " Prometey", Protvino, since 2012 English teacher at "Gymmasia", Protvino, 2016 — 2018 teacher-trainer at Teach for Russia. Has over 20-year experience of successful work with learners of all ages in both group and one-to-one teaching formats.

"When Teaching one-to-one is prescribed"
Presentation: 30 min

Teaching one-to-one used to be viewed as a remedy while nowadays it has become a cure. It might sound controversial but there are particular cases when a one-to-one format is the best way for children and teenagers to study for a number of reasons. A major change is the way children communicate and percept the information as well as the gap between real life requirements and school environment and teaching approaches. Factors contributing to such a situation, duration of a one-to-one course prescribed, and pros and cons of one-to-one mode are in the focus of attention. Over 20-year personal experience of teaching, one-to-one is the basis for this presentation. 

 

Anita Modestova

  • Преподаватель английского языка (CPE, CELTA), психолог, бизнес-тренер. Анита работает только со взрослыми студентами. Создатель сообщества Teacherpreneurs.club в котором Анита помогает преподавателям-фрилансерам организовать свою работу и настроить стабильный поток студентов. 

Как перестать быть «Театром одного актёра» 
Workshop: 60 min

Взаимодействуя со студентом, многие преподаватели выступают в разных ролях: преподаватель, друг, подрядчик, психолог, родитель, бухгалтер, администратор, список можно продолжать. Когда работаешь один на один, можно легко потеряться в этих ролях. Как соблюсти баланс? Как выстраивать отношения со студентом? Как быть профессионалом, у которого нет проблем с отменами занятий, предоплатой и негативом на занятиях? Как быть профессионалом, которому доверяют?
На мастер-классе мы ответим на эти вопросы и разыграем самые сложные диалоги из серии "повышение цены", "когда будем делать домашнее задание", "а где оплата за пропущенное занятие в прошлый четверг". Мы рассмотрим разные роли и выберем ту, которая позволит работать максимально комфортно и продуктивно.

 

Olga Voroshilina

  • MA with Distinction (UK, University of Chichester in partnership with NILE), MSLU Alumni, CPE, DELTA, CELTA, IH Certificate in Teaching 1-2-1, more than 10 years of teaching experience in tertiary education (MSLU, MIIT) and one-to-one tutoring of adults both in-person and online.

"Teaching One-to-One: towards learner autonomy"
Presentation: 30 min

When we think of an independent learner we undoubtedly imagine a person capable of studying without a teacher. However, it is important to understand that independent learning is not always launched by the learner but quite often stems from classroom practice and largely depends on the teaching the learners receive. In this session we will talk about the need to change our representations of what teaching and being a teacher involves in order for the learners to become less dependent and be ready to assume a more active role in the learning process, and, ideally, have an ability to carry on their learning independently after the end of the course. Since one’s ability to work autonomously inevitably involves the use of language learning strategies, we will look at the key elements of strategy instruction, the necessity to provide room for examining learners’ beliefs for strategy training to be more successful, and the essential role of metacognition in helping learners to take ownership of their learning.
 

 

Nataliya Ivleva

  • English teacher (CELTA) with 15 years of experience at universities (MosGU, RSUH) and language schools. She has a degree in psychology and successfully incorporates therapeutic approaches (Gestalt Therapy) in teaching adults one-to-one.

"Strong emotions in one-to-one classes: a friend or a foe?"
Presentation: 30 min

Learning English is an emotionally charged subject for too many. Given the often traumatic experiences of school classes and the embarrassment of not being able to function properly in a professional or academic environment, it is hardly surprising that adult learners carry a wide range of emotional prejudices and cognitive distortions concerning the language itself, as well as their own abilities and learning practices. As students may be unaware of their strong emotional attachments to the language, they are hardly ever ready to name or discuss the relevant emotions, simultaneously revealing a range of behavioural patterns. The format of one-to-one classes almost obliges the teacher to recognize the student’s emotional background and address it. The presentation aims to outline emotions most frequently associated with English learning, their impact on students’ cognitive styles and performances, attendance rates and general satisfaction with their progress. It also discusses how teachers can or should deal with students’ emotional biases and whether it is possible to turn strong emotions into a powerful ally to the learning process. 

 

Forum Programme

10:30 11:00 Participants registration and complimentary welcome coffee 
11:00 11:30 Opening 
11:30 12:30 Анита Модестова: Как перестать быть «Театром одного актёра». 
12:30 12:40 Reflection 
12:40 13:00 Break 
13:00 13:30 Nataliya Ivleva: Strong emotions in one-to-one classes: a friend or a foe? 
13:30 13:40 Q&A 
13:40 14:10 Olga Voroshilina: Teaching One-to-One: towards learner autonomy. 
14:10 14:20 Q&A 
14:20 15:30 Complimentary refreshment break 
15:30 16:00 Irina Kostyukovich: When teaching one-to-one is prescribed. 
16:00 16:10 Q&A 
16:10 16:40 Yulia Beymlina: Maintaining the energy level during 1-2-1 lessons via Skype. 
16:40 16:50 Q&A 
16:50 17:10 Break 
17:10 17:40 Discussion time 
17:40 18:00 Closure: reflection, evaluation, feedback 
18:00 19:00 Complimentary Wine & Cheese party 

 

Стоимость участия смотрите ниже. 

В стоимость входит:

  • место в зале;
  • презентации спикеров;
  • welcome coffee;
  • refreshment break;
  • wine & cheese party.

    www.elttrends.com

Регистрация

Рекомендуемые события

Организуете события? Обратите внимание на TimePad!

Профессиональная билетная система, статистика продаж 24/7, выгрузка списков участников, встроенные инструменты продвижения, личный кабинет для самостоятельного управления и еще много чего интересного.

Узнать больше